هدف از این مقاله، بررسی راهبردها و راهکارهای رسانهای انس با قرآن در شرایط جنگ نرم، میباشد. بدین منظور با استفاده از روش تحقیق توصیفی از نوع کتابخانهای و با مراجعه به اسناد و مدارک موجود، تعریف مفاهیم کلیدی مانند راهبرد و بررسی پیشینه تحقیق در مورد انس با قرآن، بر اساس مدل «سوات»، سوالات چهارگانه بررسی راهبردها و راهکارهای انس با قرآن بر اساس نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصتها و تهدیدات پیش روی رسانهها در شرایط جنگ نرم؛ مطرح گردید. مطالعه شگردهای دشمن در جنگ نرم از ابعاد مختلف فرهنگی، مذهبی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و همچنین ابزارهای مورد استفاده در این جنگ مانند: مجلات و کتب، شبکههای ماهواره، اینترنت، اسباب بازی و... و طرح آنها در قالب چهار دسته راهبرد اعم از تدافعی، تهاجمی، رقابتی و محافظه کارانه؛ راهکارهای مدنظر را رهنمون میگردد. نتیجه چنین راهکارهایی به ضرورت برنامهریزی میان مدت و بلند مدت در خصوص مقابله با جنگ رسانهای نظام سلطه و اجرای جنگ رسانهای علیه آن، ارتقاء سطح فعالیتهای رسانهای و بهرهگیری از فناوری برتر رسانهای و امکانات نوین ارتباطی در جهت مقابله با هجوم رسانهای و... منجر میشود.
موحدی, محسن. (1388). راهبردها و راهکارهای رسانهای انس با قرآن در شرایط جنگ نرم . مطالعات قرآن و حدیث, 3(1), 29-64. doi: 10.30497/quran.2010.1342
MLA
محسن موحدی. "راهبردها و راهکارهای رسانهای انس با قرآن در شرایط جنگ نرم ". مطالعات قرآن و حدیث, 3, 1, 1388, 29-64. doi: 10.30497/quran.2010.1342
HARVARD
موحدی, محسن. (1388). 'راهبردها و راهکارهای رسانهای انس با قرآن در شرایط جنگ نرم ', مطالعات قرآن و حدیث, 3(1), pp. 29-64. doi: 10.30497/quran.2010.1342
VANCOUVER
موحدی, محسن. راهبردها و راهکارهای رسانهای انس با قرآن در شرایط جنگ نرم . مطالعات قرآن و حدیث, 1388; 3(1): 29-64. doi: 10.30497/quran.2010.1342