دوره و شماره: دوره 18، شماره 2 - شماره پیاپی 36، فروردین 1404 
تحلیل تطبیقی نظرات مفسران درباره تبارشناسی حضرت مریم(س) در قرآن کریم

صفحه 1-26

10.30497/qhs.2025.247242.4049

اشکان جوانمرد؛ محمد تقی دیاری بیدگلی


تحلیل انتقادی شروط متنی احادیث الجامع الصحیح بخاری

صفحه 27-42

10.30497/qhs.2025.246801.4008

مهدی ایزدی؛ شمس الهدا کرمی اسفه


تاریخ‌گذاری روایت دال بر مجازات مرتد به دستور امیرالمؤمنین(ع) در مصادر فریقین با روش تعیین حلقه مشترک

صفحه 43-68

10.30497/qhs.2025.246024.3932

فاطمه دست رنج؛ فاطمه احمدی


شناسایی مؤلّف تنویر المقباس از رهگذر منطقه جغرافیایی پیدایش اثر و مقایسه منقولات

صفحه 69-92

10.30497/qhs.2025.239703.3965

مهدیه دهقانی قناتغستانی؛ حسن اصغرپور


تحلیل‌گفتمان عبارت توحیدی خطبه فدکیه حضرت زهرا (سلام الله علیها) با روش تحلیل‌ گفتمان پدام

صفحه 93-118

10.30497/qhs.2024.246231.3953

مرضیه تالی طبسی؛ حسن بشیر؛ محمد علی حیدری مزرعه آخوند؛ بمانعلی دهقان منگابادی


حدیث «دگرگونی قلب مومن میان انگشتان خداوند» در رهیافت‌های حل مشکل از منظر محدثان

صفحه 119-139

10.30497/qhs.2025.246312.3959

پوران میرزائی


تفسیر روانشناسانه گزاره قرآنی «فَفِرّوا اِلی الله»

صفحه 141-164

10.30497/qhs.2025.246690.3994

معصومه مروی؛ عباس مصلایی پور یزدی


گونه‌شناسی کج‌فهمی‌ها در روایات طبی

صفحه 165-191

10.30497/qhs.2025.247161.4044

مرتضی سلمان‌نژاد؛ امیرحسین فراستی


چگونگی مدیریت بحران سیاسی پدیده خوارج در دوران حکومت امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) مبتنی بر روش تحلیل محتوا

صفحه 191-224

10.30497/qhs.2025.246407.3966

مهدی تقوی رفسنجانی


تأثیر ایمان در تحقق امنیت اجتماعی از منظر قرآن کریم و روایات اهل‌بیت علیهم السلام

صفحه 225-254

10.30497/qhs.2025.246813.4009

حسین متفکر؛ مهدی اسمعیلی حسین آباد؛ اله‌بخش روشن‌روان


تعلیم کتاب در قرآن و رابطه‌ی آن با کارکرد اخلاقی نظام آموزش

صفحه 255-281

10.30497/qhs.2025.246828.4010

غلام‌رضا بخشی‌زاده چنار؛ حامد خانی (فرهنگ مهروش)؛ سید رضا موسوی


تحلیل انتقادی روایات معارض با عصمت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله

صفحه 283-306

10.30497/qhs.2025.77643

اصغر طهماسبی بلداجی